donderdag 18 juli 2013

Afrekening energie

Vorig jaar ben ik overgestapt van energieleverancier. Ik kreeg toen € 100,= gestort toen ik overstapte. Ik heb in het afgelopen jaar  de verbruiksmanager wat bij gehouden, en naar mijn mening klopte dat niet helemaal. Voorbeeld: ik zou in april ongeveer € 160,= terug krijgen. Als ik op € 0,= wilde eindigen kon ik mijn maand bedrag ook verlagen naar € 96,=. In mei zou de teruggaaf € 120,= zijn en voor de € 0,= zou ik kunnen verlagen naar € 97,=! Dus ik heb € 60,= meer verbruikt dan normaal maar het nieuwe maand bedrag zou niet veranderen.


Mijn jaar liep af op 01 juli. Ik kreeg begin juni het verzoek om mijn meter standen door te geven voor de jaarafrekening. Dat vond ik ook wat vreemd, na 11 maanden. Ze waren wel snel met verwerken! Binnen een week had ik 'm binnen. Ik kreeg € 150,= terug. Eind juni kreeg ik van de nieuwe leverancier het verzoek om de standen door te geven, en gisteren kreeg ik daar de afrekening van van de oude leverancier. Ik krijg nog € 96,= terug!
Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat, ik krijg dan i.i.g. € 300,= van de nieuwe leverancier. Voor het overstappen.... en dan nog de afrekening ;)

1 opmerking: