dinsdag 16 juli 2013

Staatsloterij

Hebben jullie wel eens gehoord van Stichtingloterijverlies.nl? Dit is een stichting die tegen de staatsloterij een recht zaak heeft aangespannen omdat de staatsloterij ook prijzen heeft laten vallen op niet verkochte loten. Als je in de periode 2000 tot 2008 loten hebt gekocht (en dat kunt bewijzen) en hier minder op hebt gewonnen dan betaald hebt, kun je je inschrijven. Als de rechter een claimt toe wijst wordt het niet uitgekeerde bedrag verdeeld onder de leden van de stichting. Enige minpuntje in mijn ogen is dat je dus eerst € 35,= moet betalen voor inschrijving. Ik heb het nog niet nagekeken, maar wij zijn wel lid geweest in die periode. Wat zouden jullie doen? Wel of niet inschrijven?


4 opmerkingen:

  1. Meer door minder16 juli 2013 om 10:02

    Ach of je nu mee doet met een loterij waar je meestal niets mee wint of gokt dat het op die manier nog wat opleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb van de week mijn moeder ingeschreven. Ze heeft meer dan 20 jaar meegespeeld... Ik ben benieuwd of het wat oplevert :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kans dat als ze alleen nummers van verkochte loten hadden laten meespelen, je gewonnen zou hebben is klein, maar wel iets groter dan als ze alleen verkochte nummer hadden laten meespelen. Waarschijnlijk had je evengoed niets gewonnen.

    Maar ik vind wel dat dingen transparant en eerlijk moeten gebeuren. Jullie hebben geld betaald volgens de regels van het spel dus moeten zij het spel volgens de regels spelen en dat is door alle nummers te laten meedoen in de trekking, ook die niet verkocht waren is valsspelen. En omdat het om zoveel geld gaat is het oplichting. Dus voor die 35 euro zo ik de kans wagen.

    Die 35 euro is waarschijnlijk voor een advocaat en andere kosten zodat jullie niet zelf hoeven te procederen, want dan zouden jullie veel duurder uit zijn. Voor mij zou ik dit geval dat geld het wel waard zijn om de poging te wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerste zin moet zijn; ....maar wel groter nu ze alle nummers hebben laten meedoen en niet alleen van de verkocht loten.

      Verwijderen