maandag 1 juli 2013

Kermis

Het is kermis bij ons, een hele week. Voor de kinderen geweldig, voor ons een grote kostenpost. Vroeger in de guldentijd had je op maandag piekendag. Dan kostte (bijna) alles een gulden. Nu is het op maandag volgens mij ook nog wel goedkoper, maar dan moet je wel heen kunnen! Wij zijn gisteren dus heen geweest. Bij de eerste attractie kreeg ik bijna een flauwte, dit kostte mij € 5,= per kind! Achteraf bleek dat wij de duurste attractie als eerste gekozen hadden, de rest was € 3,= of € 2,50. Ook had ik een aantal kortingsbonnetjes mee uit de krant, dan kreeg je bijv. 4 halen 3 betalen. Dat zijn leuke acties!

De kermis wordt bekostigd uit een potje. Ik doe daar elke maand € 15,= in, en dat is voor de kermis en de bios. Wij gaan altijd in de grote vakantie en de kerstvakantie met z'n allen naar de film. Helaas is het potje nu leeg door de kermis, maar de bios kan deze vakantie uit het vakantiepotje worden gehaald.....

1 opmerking: