zondag 19 mei 2013

Kleding kopen en zelf ijsjes maken

Vorige week ontdekte ik dat Zoon en Dochter geen zomerkleren meer hebben wat nog past. Toevallig kwam ik deze week via MoneyM. op de site van Bonprix waar je naar kinderkleding kon voor minder dan € 10,=. Ik moet zeggen dat ik erg leuk geslaagd ben! 7 kledingstukken voor € 55,= incl. verzendkosten :) Ik heb het pakketje alleen nog niet op kunnen halen, deze week is een erg drukke week geweest. Ben benieuwd of alles past.......


Toen het dus warm was die ene week en de supermarkten gelijk het ijs in de aanbieding deden kwamen wij op het idee om zelf ijsjes te maken. Vroeger deden wij dat altijd thuis. Ik dus zo'n houder gekocht, bleek toen wij wilden gaan genieten dat de ijsjes er niet zo lekker uit wilden omdat ze alle 8 in 1 vorm vast zaten. Vroeger thuis hadden wij Tupper-ware, die waren allemaal los, en kon je in de houder zetten. Veel beter dus. Gelukkig had mijn moeder die nog bewaard, dus de ijsjes zijn aan het bevriezen, hmmmm.


Deze krijg je er dus moeilijk uit...


3 opmerkingen:

  1. Hoi Ellie,
    Van harte welkom in de blogwereld. Hier kun je inderdaad veel leren en krijg je veel tips waar je wat aan hebt.
    Zo heb ik al direct een tip voor jou waardoor je onrust in je boodschappengeld direct verdwenen is.
    Als je salaris de 25e komt haal je daar je boodschappenbudget van 400 euro vanaf. Dat gebruik je voor een maand, of die maand nu 28 of 31 dagen heeft. Op de 25e van de nieuwe maand krijg je weer.
    Dan heb je toch helemaal geen problemen meer?
    Het overige salaris dat je binnenkrijgt stort je door naar de vast lastenrekening evenals wekelijks het salaris van je man. Wat dan teveel is gaat naar de spaar.
    Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Vlijtig met zuinigheid, bedankt voor je welkom en je tip. Helaas krijg ik niet genoeg salaris binnen om de vaste lasten en 400 euro boodschappengeld te betalen. Vandaar dat die 400 in stukjes gaat. Maar als ik straks terug heb gekregen van de jaar afrekening van de energieleverancier kan ik het proces omdraaien en gaat het wel lukken :-) .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Let op de prijzen in kringloopwinkels, die verschillen naar mate het beleid dat ze voeren. T upper ware en boerenbont hebben ze vaak wel, maar de prijzen vergelijken is de moeite waard. Ook de romeinse braadschotels staan er tegenwoordig weer. Het heeft wel meer dan 30 jaar geduurd voor ik er achter was, dat ik hem ook in een emmer water vol kon laten zuigen, ipv in de aanrechtbak, ach ja, ik volgde de instructies op de voet.

    BeantwoordenVerwijderen