vrijdag 10 mei 2013

Boodschappenmaand

Een van de redenen dat het bij mij steeds mis gaat is het feit dat mijn man per week betaald krijgt. Als mijn salaris binnen komt, gaat er een deel naar de vaste lasten rekening en een deeltje naar de boodschappenrekening. Dat laatste deel is echter niet genoeg om de hele maand boodschappen van te doen. Aan het eind van de maand volgt de rest (in de tussenliggende weken en gaat het salaris van man ook naar de vaste lasten rekening).

Dus waarvan doe je in die weken boodschappen? Van het beetje zakgeld dat ik zelf heb, of ik "leen" het even van de spaarrekening. Dit heeft tot gevolg dat er geen overzicht meer is en er dus altijd teveel uit gaat.
Ook lopen mijn weken niet synchroon met de salaris maand. Ik bedoel hiermee dat ik op de 25e mijn salaris krijg terwijl mijn boodschappenweken van maandag tot en met zondag lopen.
Ik heb hier het volgende op bedacht: ik heb € 100,= per week, en € 50,= voor als er een halve week extra in de maand zit. De weken lopen voortaan: week 1: van 25 tot 1 of 2 die maand erna, week 2 1 tot 8 etc.
Om het "tekort" in het midden van de maand op te vangen ga ik het systeem omdraaien. Het salaris van de laatste week wordt boodschappen geld van de nieuwe maand ipv terug te betalen aan de verschillende rekeningen. Dat betekend dat ik dus 1 maand een extraatje moet hebben om dit te realiseren. Dat wordt de maand juli, per 30 juni loopt nl mijn energiecontract af en ik verwacht een leuk bedrag je terug.
Het is nu nog 1,5 maand oude systeem en dan wordt het beter!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten